Monday 27 May 2013

think positif :)

luahan hati tini at 1:12 pm
assalamualaikum

Ciptaan Allah itu mmg cantik . Tengoklah langit msti akan rasa tenang . Tengoklah bulan dan bintang yg menerangi malam yg suram pasti kita akn gembira . Allah memberi kita kesedihn ada sebabnya . Untuk menguji sejauh mana kesabaran umat2 Nya dimuka bumi ini . Setiap yg berlaku ada hikmahnya . Mcm lah Allah turunkan hujan dan kita mencari dimana matahari yg menyinari rupa2nya Allah memberikan kita pelangi yg indah disiang hari . 


Kadang kala manusia mesti terfikir bahwa Allah itu tidak adil . Salah ! Allah itu Maha Adil . Allah jadikan semua org itu sama . Cumanya manusia yg salah menilai . Nmapk org segak ja tertanya-tanya kenapa Allah tak jadikan aku secantik mereka ? Kenapa ? Kerana Allah itu adil . Allah jadikan semua manusia cantik dimuka bumi ini . Allah jadikan kecantikan rupa dan hati . Tak smestinya cntik rupanya hatinya turut cntik sperti rupa yg dipuji org . 


Mengapa Aku tidak berjaya seperti mereka ? Mengapa ? Kerana disebalik kegagalan akan tersirat satu keinginan untuk berjaya . Gagal tidak bermaksud gagal selamanya tetapi gagal akan membuat seseorang teruskan usaha sehingga berjaya . Jangan putus asa jika kita selalu gagal kerana apa yg Allah nak tunjukkan sesiapa yg berusaha akn mendapat hasilnya . Selagi kita hidup buktikan usaha kita . Tunjukkan bahawa kita mampu menjadi seperti org2 yg kita nmpk mereka berjaya .



Kita menyukai seseorang dan kita terfikir kenapa aku tak dpat dya ? Aku sukakn dya ? Kenapa ? Kerana mungkin lelaki yg kita suka bukan jodoh kita . Tersenyumlah dikala melihat orang yg kita suka bahagia bersama org yg dya cintai . Allah akan memberi org yg terbaik untuk kita . Jodoh itu di tangan Allah .



Ingatlah cintalah Allah sebelum mencinta sesiapa . Cinta Allah itu kekal selamanya . Cinta Allah lebih besar dari cinta manusia yg penuh dengan lakonan semata-mata . Think !





0 pujian buat saya:

Animated  Sparkly Love Heart
 

ORDINARY PERSON Copyright © 2012 Design by Antonia Sundrani Vinte e poucos