Wednesday, 30 April 2014

Happiness is expensive

luahan hati tini at 5:58 pm
Reactions: 
0 pujian buat saya
Assalamualaikum

Syukur alhamdulillah minggu ni sempat lagi update entry baru . Minggu depan aku akan exam . Ya !! Mid Year Exam . Amatlah menakutkan . Tak pa fatini . Bertenang . I can do it . Haha . Ya Allah harap2 kali ni tak dak failed . Yaa ... kejayaan takkan datang sebelum kita melalui kegagalan . Kegagalan mengajar kita untuk terus berusaha sehingga mendpat sesuatu kejayaan . Macam tu juga kebahagiaan . Tidak merasa kebahagiaan melainkn kita pernah merasa kesedihan . That right !! 


Happiness is expensive . Susah untuk mendapatkn kebahagiaan sebenarnya . Kadang kala baru sahaja merasa kebahagiaan tetapi tiba2 kita merasa sedih . Yes !! Itu lah dugaan Allah . Allah mahu kita bersabar . Insyaallah dengan kesabaran diri Allah akan menganugerahkan kebahagiaan untuk kita . "everybody wants happiness , nobody wants pain , but you can't have a rainbow without a little rain " .  Itu yang sedang ak lalui . Kadang2 rasa mcm hepi ja , tapi kadang2 bila dah mula hepi akn rasa jugak sedihnya . Macam org tua2 slalu pesan "jangan syok sngt , nnti nangis la tu " . Yes !! betoi sngt2 kta2 depa tu . Ya depa makan garam dulu dari kita . Mereka dah tahu corak kehidupan . 


Tidak lengkap hidup apabila tak merasa kegagalan sebelum bertemu kejayaan . Tidak lengkap juga hidup tak merasa kesedihan sebelum berjumpa kegembiraan . Dan tak lengkap juga hidup jika tidak merasa pelbagai dugaan sebelum mencapai kebahagiaan . Itulah satu kehidupan . Setiap orang akn merasa . 


" when i was 5 years old, my mother told me that happiness
was the key to life . when i went to school , they asked me
what i wanted to be when i grew up . i wrote down 'happy'
they told me that i don't understand the assigment, and i told
them that they didn't understand life "
-john lennon-


Aku tak tahu nak kata apa . Itu yg ak tahu tentang kehidupan . Best bila dpat merasa kegembiraan . Kdang kala bila kita sukakan seseorang tetapi orang itu sukakn org lain dan dya bahagia dengan org tu . Dan kita akan berkata " aku gembira bila tengok org yg ak sayang dan suka gembira dengan orang yg dya sayang " . Itu yg mampu kita katakan bila kita kecewa . Bak kata Cikgu Saadiah " Life must go on " . Haha . Ada jugak tu kata2 cikgu yg ak ingat . Ya hidup mest diteruskan selagi Allah masih bagi kita bernafas , Walau apapon yg kita alami .. Ingat lah itu lah kehidupan . 



I smile because i have survived everything in this world has thrown at me .
I smile because when i was knocked down i got back up .
I smile to show those that thought i was weak that i am stronger than they knew .
I smile because it says that i am in control of me and that is the power that i refuse to give up .
I smile because knowing all that does in fact give me peace and make me happy .
-that is me -


Animated  Sparkly Love Heart
 

ORDINARY PERSON Copyright © 2012 Design by Antonia Sundrani Vinte e poucos