Friday, 18 March 2016

Move on .

luahan hati tini at 9:18 am
Reactions: 
0 pujian buat saya

Assalamualaikum ..

Knapa ak rasa menyesal ? Knpa ak ceta smua tu ? Knpa ak mcm terdesak ? Knpa ak xpilih untuk berdiam dan simpan sorang2 problem tu ? Knpa ak xpikiaq matang ? Semua salah ak . Come on  u have to move on tini . Jangan hidup dlm pergantungan org dan belas ehsan org . tu smua about your past . forget it . U must forget it tini . Try to do something that make u happy and u have to face that problem .klau ceta kat org skali pon ya org tu bole dngaq tp belum tentu dya bole simpan rahsia ag . I'm really arghh stupid laa ak ni . Knapa masalah tu yg ak slalu pikiaq knpa mst dya ? Ak bosan ak dh give up weh . Ak nyesai pon xdk guna sbb benda dh jadi . Hidup tu ibarat roda kadang di atas kadang di bawah .bila di atas jngan pernah sombong dan bongkak dan bila di bawah jngan mudah putus asa . Itu ujian dari Allah . Trust yourself tini u can face all your problem . U have your family u can story about your problem kat family ag . Ag dah besaq weh tini jngan terlalu bergantung kt kwn2 . Try to do something . Wake up from your past . Yang mendatang ni lebih mencabar . Ak akan sambung belajaq entah laa dpt mana . Wktu tu mungkin jauh dngan mak ayah . Smuanya kena pndai jaga diri jngan lupa asal usul jngan mudah lupa diri jngan terperangkap dngan dunia remaja . Tini kan strong girl . Klau slamani bole ja sembunyikan masalah dngan senyuman dngan keriangan ag knpa skarang xbole ? Knpa ? Sbb dh xtahan ? Cry if u want to cry . Lepaskan smuanya . Nangis la klau dh xtahan jngan pendam lama2 lagi sakit . Sujud la padaNya . Allah fham semuanya . Allah nak duga ak sejauh mna kesabaran ak . Wake up tini come on .

Thursday, 17 March 2016

Result SPM ?

luahan hati tini at 12:58 am
Reactions: 
0 pujian buat saya

Assalamualaikum ..

Terlalu bahagia bercampur duka sehingga lupa untk beritahu suatu perkara . Cewwah .. hahaha oklah actually result spm dh lma kluaq tetapi terlalu sibuk nk bercerita luahan perasaan xsempat nk bgitau result ak . first of all alhamdulillah syukur rezeki yg Allah dh bagi . Result ak xdk yg gagal alhamdulillah lulus semua . Ak kutip semuanya dari pada A ,B,C dan D . Haa tudia result ak gempak dk . Ak hebat kott sbb kutip smua tu org len kutip A jaa belambak ak kutip smua yg ada tp alhamdulillah smpai D aja mampu selebihnya ak xnak laa . Hehe klau kutip F jadi fail klau kutip G jadi gagal . Xmau xmau . Alhamdulillah la berkat doa mak ayah usaha ak doa cg2 dan terutamanya dngan izin Allah ak berjaya dlm spm ak walaupon ak bkn calon straight A . Okay dan ak harap dpat sambung study untk bidang perakaunan . Really2 obsess kat akaun tau . Haha satu2 nya subjek yg ak minat dan hope dpt laa teruskn study untk jd akauntan suatu hari nnt . Insyaallah amin .. doa2kan lah yee .

Monday, 7 March 2016

Mak ..

luahan hati tini at 11:46 pm
Reactions: 
0 pujian buat saya

Satu hari nanti ALLaH akan amek mak kita balik..
Waktu tu kita kena terima..
Dan kita sebagai anak jangan duduk diam je..
Memang sedih.. tapi kena buat sesuatu sebagai penghormatan terakhir utk mak..
Anak-anak perempuan pergi mandikan mayat mak..
Tengok muka mak.. tengok lama-lama..
Ni kali terakhir nak tengok..
Lepas ni cuma dapat tengok kat gambar je..
Sentuh lembut2 badan mak..
Belai lembut2 badan mak..
Cakap dalam hati...
"Ni la orang yg lahirkan aku..
Yg besarkan aku..
Mak didik aku sampai aku jadi orang..
Mak ajar aku jadi perempuan yg baik..
Walaupun kadang-kadang aku kecikkan hati mak,
tapi mak tak penah marah aku..
Mak tetap nasihatkan aku..
Lepas ni aku dah takde mak..
Nanti satu hari aku pulak akan jadi mak..
Aku ganti pikul tanggungjawab sama mcm mak...
Tapi waktu tu mak dah takde..
Aku tak dapat nak manja dgn mak lagi..
Aku takde tempat nak bercerita..
Sebelum ni apa je rahsia aku kongsi dgn mak..
Mak... Aku sayang mak..
Camne kalau pasni aku rindu mak?
Camne kalau aku perlukan mak??"
Amek peluang terakhir ni..
Usap rambut mak...mcm mak usap rambut kita..
Cium pipi mak.. mcm mak cium pipi kita..
Tengok mak puas-puas..
Ni last kita dpt tengok muka mak..
Lepas ni takde peluang lagi dah..
Hati-hati jgn sampai air mata kita kena muka mak..
Nanti mayat mak sakit..
Sama-sama pakaikan baju baru mak..
Tengok mak..
Mak cantik tak?
Anak-anak lelaki pulak..
Jangan waktu mak dah siap pakai kain kafan,
kita masih sibuk kat luar rumah lagi..
Masuk rumah.. Renung mayat mak..
Renung lama-lama..
Ni last kita dapat tengok mak..
Ni la kali terakhir..
Waktu ni kita dah tak dapat nak cium tangan mak lagi dah..
Kita cuma dpt cium pipi mak sekejap..
Ni la last kita dpt cium..
Mak wangi sangat..
Lepas ni kita takde peluang lagi nak cium mak..
Cakap dalam hati..
"Aku jahat mcm mana pun mak tak penah buang aku..
Aku degil mcm mana pun, mak tak penah tak bagi aku makan..
Pada mak, aku tetap anak dia..
Dulu mak tadah muntah aku..
Mak cebokkan taik aku..
Mak dukung aku.. mak suap aku makan..
Mak marah aku sebab aku nakal..
Tapi mak tak penah benci aku..
Lepas ni aku tak dapat cium mak dah..
Aku tak dapat baring atas riba mak lagi dah..
Kalau dulu bila aku makan, mak tunggu temankan aku kat meja..
Mak tengok anak dia ni makan berselera..
Lepas ni aku tak dapat rasa lagi masakan mak..
Mak.. mana anak mak ni nak cari ganti?
Mak... mak dah ampunkan dosa2 aku ke, mak???"
Bila nak sembayangkan mayat mak,
kalau takleh jadi imam, jadi makmum je..
Cepat2 diri kat belakang imam..
Dulu mak selalu suruh kita semayang..
Arini kita semayangkan mayat mak..
Bila mayat mak nak keluar rumah, cepat-cepat kita pegang keranda mak..
Biar kita pikul.. kalau boleh semua adik beradik lelaki yg pikul..
Jangan bagi org lain.. Ni mak kita..
Dulu dia yg dukung kita..
Dia yg bawak kita dlm perut dia..
Takkan mayat dia kita tanak pikul?
Waktu jalan bawak mayat mak ke kubur tu,
ingat balik waktu mak pegang tangan kita..
Waktu kita baru pandai jalan..
Mak langsung tak bagi kita jatuh..
Skrg kita nak hantar mak pegi jauh..
Sampai kat kubur, jangan bagi org lain sambut mayat mak..
Adik beradik lelaki semua terjun dlm liang..
Sambut mayat mak.. Biar kita yg bukak ikatan kafan tu.. Biar kita pusingkan mayat mak mengadap kiblat.. Biar kita yg letak bantal tanah kat belakang badan mak..
Dulu mak pastikan kita tidur ada bantal..
Ada selimut... jgn sampai kena gigit nyamuk..
Ni kita last dapat tengok mak.. Lepas ni takde dah.. Waktu ni kalau kita ada dosa dgn mak, dah terlambat nak mintak ampun dah..
Biarlah kita yg uruskan mayat mak...
Bukan org lain..
Cakap dlm hati..
"Mak.. ni last aku dapat tengok mak..
Ni last aku dapat pegang mak..
Lepas ni aku tak dapat tengok mak lagi..
Aku tak dapat pegang mak lagi..
Aku tinggalkan mak kat sini..
Mak tunggu aku eh..
Sampai masa nanti aku akan jumpa mak kat sini..
Sementara ni mak duduk kat sini..
Aku pulangkan mak kat Tuhan..
Nanti aku doa utk mak.. aku hantar sedekah utk mak..
Mak jangan risau.. aku janji dgn mak.."
Dengar bebetul talkin utk mak kita tu..
Ni la pertama kali dan terakhir kali kita dpt dengar.. Balik je dari kubur mak,
cepat-cepat doa utk mak..
"Ya ALLaH.. aku redha Kau amek mak aku.. Kau ampunkanlah dosa-dosa mak aku.. Dulu dia lahirkan aku.. Dia didik aku.. Dia sayang aku, Ya ALLaH.. Kau sayangilah dia pula... Kau terimalah amal ibadat mak.. Kau luaskanlah kuburnya.. Kau naikkan darjatnya Ya ALLaH.. Kau haramkan api neraka buat mak aku, Ya ALLaH.. Jadikan mak aku hambaMu yg mulia.."
Pastu, ingat balik semua jasa mak..
Ingat balik apa nasihat mak..
Ingat semua pesan mak..
Mak suruh jaga adik beradik..
Jangan gaduh..
Kesian kat mak..
Dia tak senang kat sana bila anak-anak dia bermusuh..
Mak cuma boleh menangis je dari jauh..
Kita yg tinggal ni jangan lupa kat mak..
Hantar pahala utk mak kat sana..
Kesian kat mak..
Kalau kita yg mati, mak tak berhenti doakan kita.. sebab mak sayang anak-anak dia..
Takkan kita anak zalim sgt dgn mak?
Takkan kita ingat je tapi takde buat pape?
Tu mak kita.. Satu-satunya mak kita..
Bukan org lain..

Tuesday, 1 March 2016

Kejayaan !

luahan hati tini at 5:41 pm
Reactions: 
0 pujian buat saya

Assalamualaikum

Esok dh hari rabu , lusa plk hari khamis ! 3/3/2016 tarikh yg bakal menjadi sejarah untk pelajar spm 2015 . Dimana wktu tu nmpk wajah kegembiraan tnda berjaya dngan cemerlang , wajah yg sedih tanda kegagalan dan yg menangis kegembiraan mahupon kesedihan . Mampukah ak pada hari itu mencipta kejayaan ? Mampukah ak pada hari itu buat mak dan ayah ak tersenyum kegembiraan ? Atau adakah ak mmpu melihat kesedihan pada wajah mereka apabila mendapat tahu keputusan ku . Semua org inginkan kejayaan . Straight A dlm spm siapa yg tak mahu ? Bahkan ak sendiri ingin merasa kejayaan sebegitu . Tetapi melalui usaha yg ak lakukan semasa spm xmmpu untukku pergi sejauh itu tetapi tidak mustahil dngan izin tuhan . Ak tak berharap untk dapat straight A dlm spm memandangkan ak bnyak sia2kn masa belajar ak . Apa yg bakal ak dapat pada tanggal 3/3/2016 nnt adalah hasil usaha ak selama ini . Tetapi ak hnya mmpu berdoa ketika ini agar ak lulus cemerlang semua subjek spm ku . Rezeki itu Allah dh tetapkan  Allah dah atur untuk setiap umat manusia . Tetapi sanggopkah ak melihat ayah dan mak sedih bila ak gagal dlm spm ku ? Ak tak sanggop tuhan . Sesungguhnya ak ingin berikan kejayaan untk mak dan ayah . Ak amat berharap ak lulus cemerlang semua subjek spm . Agar keputusan yg bakal ak dpat kelak melayakkan ak untk masuk universiti dan mencapai cita2 aku . Sesungguhnya ya Allah , makbulkan doa ibu dan ayah aku yg ingin melihat ak berjaya . Catatkan untukku kejayaan yg cemerlang pda 3/3/2016 nnt . Sesungguhnya ak mengimpikannya .

Animated  Sparkly Love Heart
 

ORDINARY PERSON Copyright © 2012 Design by Antonia Sundrani Vinte e poucos