Thursday, 30 May 2013

laugh & laugh

luahan hati tini at 1:30 pm
Reactions: 
0 pujian buat saya
assalamualaikum

Ha'a kt sini aku nk gitau yg tuisyen aku dh habis hari ni iaitu hari khamis tepat jam 10.00 pagi tadi . Sedar tak sedar dh seminggu aku bercuti . Minggu depan minggu kedua . So , fham2 ja la . Hostel dok panggey dah nu . Hahaha .Yeah !! Kakak kesayangan aku nk balik . Malam ni dya bertolak naik bas . Insyaallah pagi esok sampai lah dya . Hahaha . Aku rindu teramat nie tau . Lama dh tak kacau dya . Lama dh tak tengok muka dya yg ada pipi tembam tu . Hahaha gebu plak tu pipi dya . Macam nak gigit ja . Eh2 mengada plak aku hari ni . Klau dya baca ni mst dya marah aku . Biasalah kakak aku mmg mcm tu . 

Ni la kakak tembam aku haha . Comelnyaaa (burung merpati)

Haa lupa nak cerita aku cuti seminggu ni penat sngat melayan sorang budak kecik dlam rumah ni , Mentang2 lah baru boleh berjalan . Penat aku mengikutnya . Hahah dh la jalan terkedek-kedek mcm itik . HAHA .Jahatnya aku kata kat adik aku . Hikhik .Aku tertanya-tanya mcmna mak aku besarkan anak2 dya . Aku baru ja jaga adik aku bopa hari ja dh merungut . Mak aku yg jaga kami semua dh bertahun-tahun tak plak merungut depan anak2 . Hahaha . Itulah mak&bapa . Sesusah mana pon membesarkan anak , tak pernah merungut . 

Adik tomey2 aku yg bermcm-mcm karenah dya ada . ahahak

Kadang2 penat jaga dya tapi tak larat gelak dok ngan dya . Riak muka dya hahaha lawak sngat . Mcm2 jenis muka buat . Silap hari bulan kening ziana zain pon dya boleh dibuatnya . Haha jangan jeles tau . Hehe . Biasalah budak2 mmg mcm tu . Wah family aku lebih bahagia adanya dya . Ingatkan kami tiga beradik ja . Rupa-rupanya tambah lagi sorang ni . Alhamdulillah tidak ku sangka, tidak juga ku duga . Rezeki tu . Allah nak bagi . Herm time aku dok tengah update ni dya tengah tidoq . So , tak dk sapa la nak kacau sebab adik lelaki aku yg suka jadi spy tu p tidoq rumah tok aku . Hahaha lama dh aku tk nmpak dya . Rindu lak aku nak jumpa dya . Actually lama dh kami tak berperang dlm rumah . Dengaq mak ngan ayah beletiaq sebab kami dua . Dahsyatkan . Klau kami bergaduh silap hari bulan rumah pon jadi macm tongkang pecah . Hahaha . See you soon :)

Shut up i know he hensem ;)


Monday, 27 May 2013

think positif :)

luahan hati tini at 1:12 pm
Reactions: 
0 pujian buat saya
assalamualaikum

Ciptaan Allah itu mmg cantik . Tengoklah langit msti akan rasa tenang . Tengoklah bulan dan bintang yg menerangi malam yg suram pasti kita akn gembira . Allah memberi kita kesedihn ada sebabnya . Untuk menguji sejauh mana kesabaran umat2 Nya dimuka bumi ini . Setiap yg berlaku ada hikmahnya . Mcm lah Allah turunkan hujan dan kita mencari dimana matahari yg menyinari rupa2nya Allah memberikan kita pelangi yg indah disiang hari . 


Kadang kala manusia mesti terfikir bahwa Allah itu tidak adil . Salah ! Allah itu Maha Adil . Allah jadikan semua org itu sama . Cumanya manusia yg salah menilai . Nmapk org segak ja tertanya-tanya kenapa Allah tak jadikan aku secantik mereka ? Kenapa ? Kerana Allah itu adil . Allah jadikan semua manusia cantik dimuka bumi ini . Allah jadikan kecantikan rupa dan hati . Tak smestinya cntik rupanya hatinya turut cntik sperti rupa yg dipuji org . 


Mengapa Aku tidak berjaya seperti mereka ? Mengapa ? Kerana disebalik kegagalan akan tersirat satu keinginan untuk berjaya . Gagal tidak bermaksud gagal selamanya tetapi gagal akan membuat seseorang teruskan usaha sehingga berjaya . Jangan putus asa jika kita selalu gagal kerana apa yg Allah nak tunjukkan sesiapa yg berusaha akn mendapat hasilnya . Selagi kita hidup buktikan usaha kita . Tunjukkan bahawa kita mampu menjadi seperti org2 yg kita nmpk mereka berjaya .



Kita menyukai seseorang dan kita terfikir kenapa aku tak dpat dya ? Aku sukakn dya ? Kenapa ? Kerana mungkin lelaki yg kita suka bukan jodoh kita . Tersenyumlah dikala melihat orang yg kita suka bahagia bersama org yg dya cintai . Allah akan memberi org yg terbaik untuk kita . Jodoh itu di tangan Allah .



Ingatlah cintalah Allah sebelum mencinta sesiapa . Cinta Allah itu kekal selamanya . Cinta Allah lebih besar dari cinta manusia yg penuh dengan lakonan semata-mata . Think !





Sunday, 26 May 2013

new sim :)

luahan hati tini at 12:29 am
Reactions: 
0 pujian buat saya
assalamualaikum

Hallo hallo . Ada satu story kali nie . Hermm ... Nak tau tak aku dah tak msj ngan org bnyak hari . Baek kan aku . I know who i am . Hikhik .. Maklumlah i dh dekat sngat dengan PMR . Takot sngat2 nie . Oh My God . Mampuka dpat 8A ? Insyaallah , Amin !

Haa .. nak tau tak kenapa aku tiba2 baik tak msj ngan org . Sbb org tak nk msj ngan aku . Hahha . Orang mcm aku nie sma la nk msj kn ?? Buang kedit ja . Hihik . Tu satu hal . Yang keduanya sim aku kena block disbbkan kebodohan aku sendiri . Mcm2 aku wat kat fon aku geram sbb tak dpat msj . So last skali aku tak leh msj ngan spa2 . Bahagia sngat2 tau :)  

Aku hbaq kat ayah . Alhamdulillah mati2 aku ingat ayah aku nk marah . Tapi tak pon siap tnya lagi nak beli sim yg baru ka ? Ohh .. disbbkn aku anak yg baik dengan senang hatinya ak jawab tak nak la . Hahha alasan sbb aku nak pmr tak perlu kn fon . Lagi pon xdk nk msj ngan spa2 .  Hurm tapi tiba2 aku ubah fikiran .

Cuti sekolah 2 minggu . Takkan aku terperap kat umah ni asyik tngok tv and mengadap depan komputer . Bosan la aku klau 2 minggu mcm tu . Nak jugak msj ngan org . Hahaha walaupon kenyataannya takdk spa nk msj aku . So sad kn ?? Hahah btw aku nk hbaq esok ayah aku bwk aku p beli sim baru . Tunggu la manusia2 . Aku da misi nak kacau hampa . HAHAHA . 

Friday, 24 May 2013

Maafkan aku ibu & ayah

luahan hati tini at 1:23 pm
Reactions: 
0 pujian buat saya
assalamualaikum

Hai semua ! Apa khabaq ? Sihat ? Hahaha bnyak plk soalan yg ditanya . Menyampah sudah ! Dekat sini aku dengan bangganya nk hbaq aku cuti sekolah 2 minggu . Uihh mna bnyak hari pon . Sikit ja . So jngan jelous tau sbb semua bdk sekolah dah start cuti . Ahahaa . Disebabkn dh start cuti mknanya exam mid year pon dh tamat . Dengan senang hatinya aku nk bagitau susah sngat soalannya . Sukar untuk aku jawap . Aku dpat rasa satu subjek pon aku xdpat A . Ya Allah mcmna nie . 

Ha'a main2 lagi dlam klas . Cikgu ajak tidoq dlam klas . Sembang sana sini . Langsung tak hiraukn ckgu kt depan yg terkeluaq anak tekak dok terang pasai pelajaran . Terok sngat sikap aku . Aku sedaq kesalahan aku . Mesti mk & ayah sedih bla result aku terok . Maafkan aku . Haa .. nk tau tak aku da buat sajak . Jom hayati !

Sajak Buat Ibu & Ayah .

Maafkan aku ibu & ayah 
Aku tahu apa yg mereka inginkan 
Inginkan kejayaan anak2
Melihat anak2 ke Menara Gading 
Itulah yg ibu & ayah mahukan 

Maafkan aku ibu & ayah 
Mereka menghantarku kesekolah untuk menimba ilmu
Penat lelah bekerja mencari rezeki 
Untuk membesarkan ku menjadi insan berguna 
Tetapi aku menjadi sebaliknya 

Maafkan aku ibu & ayah 
Kadang-kala aku rasa niatku tidak betol ke sekolah
Cikgu mengajar dihadapan aku bermain-main di belakang
Bersembang , bergurau senda tanpa had
Ketawa tanpa berasa hormat pada guru 

Maafkan aku ibu & ayah 
Aku pernah terjebak dengan permainan cinta 
Cinta yg hanya merosakkan hidup
Aku terlalu ikutkan hati sehingga lupa siapa sebenarnya aku
Lupa tanggungjawab sebenar aku sebagai seorang anak & pelajar

Maafkan aku ibu & ayah 
Aku tidak mengikut perintah Allah 
Lambat menunaikan solat dan kadang-kala leka dengan permainan dunia 
Leka sehingga kewajipan yg harus dikerjakan oleh orang islam ditinggalkan .
Asyik dengan kehidupan yg hanya pinjaman dan sementara 

Maafkan aku ibu & ayah
Aku salah mendidik diri sendiri 
Aku takut keputusan peperiksaanku menghampakan mereka 
Apa sebenar matlamatku
Pergi untuk bersuka ria 
Pergi untuk bercinta 
Atau pergi untuk berjaya ?

Maafkan aku ibu & ayah
Aku mempunya cita-cita yg tinggi 
Impian ku untuk menjadi seorang doktor 
Adakah dengan sikap ku sebegini akan membuatku berjaya 
Aku tahu semestinya tidak tanpa usaha .

Maafkan aku ibu & ayah 
Siang malam berdoa untuk kejayaan anak2
Menangis memohon dengan penuh kusyuk semata-mata demi anak
Tetapi apa yg anak balas untuk ibubapa 
Keputusan peperiksaan yg teruk sehingga mampu menjatuhkan air mata ibu & ayah
Air mata kesedihan atas kegaagalan anaknya .
Tetapi mereka insan yg tabah 
Sembunyikan kesedihan yg ada dengan satu ukiran senyuman tanda bangga dengan usaha anak 
Maafkan aku ibu & ayah 

Karya : nurfatiniruslan 
Tak dk ciplak2 tau . Hasil tulisan sendiri . :)
Animated  Sparkly Love Heart
 

ORDINARY PERSON Copyright © 2012 Design by Antonia Sundrani Vinte e poucos