Saturday 14 September 2013

open my heart

luahan hati tini at 12:12 am
assalamualaikum

Alhamdulillah mlm ni terdetik untuk aku tulis luahan hati dalam entry kali ni . Setiap kali ak kata aku nak berubah . Tapi tak pernah aku tunaikan . Itulah kata manusia .. manis berbicara tetapi sukar untuk dipercaya . Mungkin bukan masa untuk seseorang itu berubah lagi . Allah itu Maha Besar . Dia tahu apa yg terbaik buat umatnya . Bila Allah dah bukak kn pintu hati manusia itu akn sedar dengan sendiri .



" ak teringin nk berubah mcm gadis tu . Tudungnya labuh , kata2nya manis , jalannya tunduk merendah diri , auratnya ditutup dengan sempurna .. Bestnya tengok gadis yang mcm tu . Muda2 dah pandai menjaga diri . Alhamdulillah " Pernah jgk aku kata mcm ni . Btw maybe time tu hnya hati aku berkata aku nk berubah mlangnya belum tiba masa aku untuk semua tu . Setengah org ckap .. You are what you are , jngan hipokrit . Yes tp tak slah untuk berubah ke arah kebaikan biar pon org ckp . " weh hipokoritnya dya depan kita bolelah buat2 alim tp belakang ntah2 mcm na dya " jangan sangka yg buruk jika tak tahu perkara sebenar . Nak berubah tu mst perlahan-lahan . 

Tak dinafikanlah aku selalu jgk sinting lengan baju time dlm klas . And secara tak langsung bdk lelaki nmpk . Kenapa time tu aku tak sedaq yg itulah aurat ku sbenaqnya . Buat pa tudung labuh jika aurat ditangan ttp terbuka .. Pernah jgk aku cuba pakai handsock p sekolah . Mcm yg disangka berapa hari ja lpas tu aku buang la . Kata aku "panas la rimas pakai handsock . Biaq la org nk kta pa asalkan aku dengan diri aku " Itulah sikap sebenar aku . Aku ada azam untuk berubah , aku dh cuba untuk menutup aurat dngan sempurna tp sebaliknya . Susah untuk menjadi wanita muslimah . Walaupon sudah menutup aurat dengan elok kadang kala kita lupa batas sebgai org islam . Manusia itu mudah lupa . Pernah aku dengar " selangkah anak perempuan keluar rumah tnpa menutup aurat , dosanya ditanggung oleh ayahnya sendiri " 

Just pray to Allah to open our heart and our eyes .. Hope we will be a good muslimah in this world . Amin .. Insyaallah .

0 pujian buat saya:

Animated  Sparkly Love Heart
 

ORDINARY PERSON Copyright © 2012 Design by Antonia Sundrani Vinte e poucos