Saturday 12 November 2016

Takot

luahan hati tini at 12:37 pm

Assalamualaikum ..

Bismillahhirrahmanirrahim ...
Lidah ini jarang menyebut namaMu,
Hati ini jarang untuk mengingatiMu,
Tangan ini jarang memegang Al-QuranMu,
Kaki ini jarang melangkah ke rumahMu,
Sesungguhnya aku gagal dalam mentaati perintahMu .

Layakkah aku mendapat setiap sesuatu yg ak minta dariMu ? Sedangkan ak terlalu asyik dengan dunia sementara ini .
Kenapa hati ini sangat2 takot untuk menghadapi sesuatu perkara ?
Hati ini sangat2 tidak tenang ,
Adakah ak tidak mendapat redhaMu wahai Tuhan ?
Aku inginkan sangat2 menginginkn ketenangan yg luar biasa .
Aku takot di akhir zaman ini hanya mulutku yg petah berbicara tetapi ak tdk melakukan suruhanMu .

Masih adakah pintu taubat untukku ?
Masih adakah peluang untukku berubah ?
Adakah perasaan ini hanya hadir ketika ak rasa takot untuk peperiksaan ?
Jauhkanlah aku dari sikap sebegitu .

Ya Allah , engkau lebih mengetahui setiap yg terbaik untukku .
Maka catatkan untukku kejayaan ,
Andai sudah tercatat untukku kegagalan ubahlah ia menjadi kejayaan untukku . Sesungguhnya tugas ku adalah berusaha, berdoa dan selebihnya bertawakal kepadaMu . Aku inginkn keredhaanMu agar setiap apa yg ak lakukan didunia ini terasa amat mudah hanya dengan izinMu Tuhan .

0 pujian buat saya:

Animated  Sparkly Love Heart
 

ORDINARY PERSON Copyright © 2012 Design by Antonia Sundrani Vinte e poucos