Monday 21 August 2017

PESANAN

luahan hati tini at 12:34 pm

Saat mata terpejam lena 
Tidak kelihatan indahnya dunia
Saat terbuai diulit alam mimpi
Terasa indahnya fantasi dari realiti 

Siapa aku untuk bercakap soal cinta ?
Di usia semuda ini apa yang aku tahu tentang cinta ? 
Bahagiakah bercinta hinggakan manusia terbuai dengannya ?
Cinta ini amat luas maksudnya .

Cinta itu Allah yang hadirkan . Cukup aku katakan cinta Allah amat hebat . Persoalannya layakkah aku mendapatkan Cinta Ilahi ? Dek kerana dosa dan masa silamku . Kalau dulu solatku tidak cukup sehari lima waktu , kalau dulu auratku tidak ditutup dengan sempurna , kalau dulu percakapanku kasar , kalau dulu kemarahanku tak dapat aku kawal , kalau dulu SABAR itu tiada dalam diri ini izinkan aku perbaiki diri . Aku tahu , saat mata terpejam rapat , saat nyawa ditarik malaikat , saat orang sekeliling tidak dapat lagi membantu kerana di saat dunia aku tinggalkan , akhirat yang bakal aku jejaki . Hebatnya cinta Allah dikala ketenangan itu dirasai , dikala indahnya mendengar bacaan suci al-quran , dikala sujudku hanya untukNya , dikala hembusan nafas terasa nyamannya dan tiupan angin yang dingin di pagi hari . Andai surat cinta dari seorang lelaki yang kau inginkan , berlagu dengan puitis dan pujian terhadap dirimu wahai perempuan , penuh dengan luahan perasaan yang mampu mencairkan hatimu wahai perempuan , yang bisa membuat tidur malam mu tak lena dek panahan cinta sang jejaka melalui kiriman surat cinta . Tak perlu menunggu surat cinta dari sang jejaki kerna mungkin kau tidak sedar indah lagi kiriman Allah untukmu . Bayangkan Al-quran itu surat cinta dari Allah . Indahnya bahasa syurga , andai dibaca tenang yang kau akan rasai , tidur malam mu akan nyenyak dan tenang selepas membacanya , Indahnya kalam Allah . Saat Al-quran menjadi panduan kehidupan yakinlah Al-quran akan membantumu kelak . 

Andai kau kenal akan cinta Allah , maka kau akan mengerti apa itu cinta sebenar . Mencintai Allah dan Allah akan hantarkan orang yang mencintaNya untuk mencintaimu juga . Percayalah hebatnya cinta jika Allah sebagai cinta yang utama . Ilmu ku belum mampu bercakap besar tentang cinta . Kerana aku sedar aku terlalu mengejar cinta manusia sedangkan ak sendiri tidak faham maksud sebenar Cinta . Cintakah andai maruah kau gadaikan ? Cintakah andai tubuh kau serahkan ? Untungnya sang jejaka saat diri kau serahkan tanpa akad nikah . Tidak semua lelaki jahat andai silapmu wahai perempuan tak mungkin lelaki yang kau cintai dulu menjadi lelaki yang kau benci saat ini . Jangan jadikan masa lalumu untuk membenci semua lelaki . Andai iman sebagai kekuatan dalam diri mungkin sesuatu benda yang tidak baik dapat dielak . Zina takkan terjadi sekiranya bukan keinginan dari kedua-dua pihak . Seperti selalu kita dengar " Andai berdua pasti ada yang ketiga dan yang ketiga itu adalah syaitan" .

Bagi pandangan aku sebagai perempuan , memang inginkan seorang lelaki diusia remaja , perasaan ingin bercinta or lebih mudah dikatakan kapel tapi usia remaja bukan masa yang sesuai untuk bercakap soal hati dengan lebih mendalam . Cukuplah berkawan dan kenal perangai masing2 dan anggap sahaja andai ada jodoh bersama pasti suatu hari nanti akan ditakdirkan untuk bersama . Mencintai dan memiliki tidak mampu kedua-duanya andai bukan jodohmu . Pesanan ku buat diri sendiri dan orang lain yakinkan cintamu dengan Tuhanmu baru kau dapat merasai indahnya mencintai dan dicintai . 

0 pujian buat saya:

Animated  Sparkly Love Heart
 

ORDINARY PERSON Copyright © 2012 Design by Antonia Sundrani Vinte e poucos