Tuesday 16 February 2016

Dia Pencipta

luahan hati tini at 8:48 am

Assalamualaikum ..

Alhamdulillah Allah bg ak kesempatan untk bernafas dan merasai nikmat di dunia ni . Sesungguhnya ak inginkn cahaya petunjuk Allah untk ak berubah menjadi baik . Ya ak mengaku ak bukan manusia yg baik . Ak xbole dikatakan baik lg sedangkan solat ak lengah2kan bahkan pernah ak tinggal xcukup lima waktu . Ak belum bole dikatakan baik selagi ak xmampu mengawal marahku . Ak tidak layak dikatakan baik sedangkan lidah dh mulut ku berkata sesuatu yg tidak baik . Sesungguhnya ak bukan manusia yg baik kerana hatiku yg sentiasa dipenuhi titik hitam .

Kadang kala rasa ingin berubah itu ada tetapi hati sendiri tidak tergerak untk berubah . Hanya di bibir sahaja mengucapkan kata "aku nak berubah " tp jawapan ada pada hati dan diri sendiri . Ya sememangnya ak seorang manusia yg penuh dngan dosa . Mungkinkah dosa yg ak lakukan ini menyebabkn doa ku tidak dimakbulkan . Ak sendiri sedar ak melakukan dosa itu  tetapa selepas memohon ampun dari Allah ak masih mengulangi perkara yg sama . Sehingga kan ak terbaca sesuatu dan ak sedar kita hanya mampu bergantung pada Allah sesungguhnya dengan izinNya akan berlaku sesuatu yg dikehendakinya .

Bila hati tak tenang menangis meminta ketenangan dari Allah sedangkan sewaktu gembira , ketawa sehingga lupa perasaan tu dari siapa ? Adakah ak jahil tetang agama mu ya Allah ? Setiap doa yg ak mohon ak mengharapkan diperkenankn doa itu ya Allah . Jika sudah tiba masa untk ku berubah kau bukakan pintu hati ini untk kembali ke jalan mu . Agar ak tidak lalai denga permainan dunia yg hanya sementara . Dan kau teguhkan lah hati ini ketika dalam usaha untk memperbaiki diri agar tidak tersilap langkah lagi . Amin ... terima kasih Ya Allah .

0 pujian buat saya:

Animated  Sparkly Love Heart
 

ORDINARY PERSON Copyright © 2012 Design by Antonia Sundrani Vinte e poucos