Thursday 14 February 2013

berani ? mai la !

luahan hati tini at 12:34 pm
assalamualaikum

Bismillahhirrahmanirrahim ..
First skali mestilah kena mula dengan bismillah dan berakhirnya sesuatu dengan alhamdulillah kay . Hurm .. sedar tak sedar dah nak habis cuti tahun baru cina nie . Alahh ... tak puas lagilah bercuti .. nak lagi nak lagi .. Ish gegeh la fatini nie . Bukan budak2 lagi dah . Dah remaja kay . Hahahah . Macam nie la manusia selalu tak puas dengan apa yg ada . Dah dapat tapi nak lagi nak lagi . Astaghfirullah .. Insaflah wahai manusia . Susahkah untuk mengucap alhamdulillah atas kurniaan Allah kepada kita hamba yg lemah ini . Hamba yg hanya mmapu berdoa kepada Allah . Eh eh fatini nie selalu bagi tazkirah tak kena waktu la . Ok teruskan dengan cerita aku . 

Aku nak ceta yg pernah ada orng kata aku nie 'gemuk' and aku benci org 2 . Bla aku nmpk ja org tu aku mst arhh .. meluatnya aku tengok dya mcm nk sepak pon ada . Benci yg teramat sngat kay . Aku mengaku aku gemuk . Tapi benda yg aku paling meluat ialah org kritik tentang diri aku . I hate ! Nak tegoq tak pa. Aku terima jika apa yg mereka tegoq tu betoi tp aku tak suka orng bangkag aku . Klau aku kata aku nak buat sesuatu aku akn buat tapi tengok keadaan la . 

Aku nak bercerita tentang sorang budak sesi petang nie yg kongsi meja dengan aku . Pleast la baru fom 1 dah buat kurang ajaq . Awai tahun nie . Dya tak kenal lagi aku sapa ? Wehh budak , aku tak takot ngan hg la . Klau setakat buat note letak bawah meja aku . Aku leh buat lebih lagi dari itu kay . Nak tau tak aku tinggai buku teks bawah meja . Aku letak sebelah ja . Aku baru tinggai sikit ja dya dah buat note tulis " hampa jangan la tinggai buku bawah meja , kami pon nak letak barang jgk " Barang dya banyak tara mana smpai tak muat letak bwah meja aku tu . Wey hormat la sikit . Aku bukan nk hg mai sujud hormat depan mata aku .  Tapi selama 2 tahun aku kongsi meja dengan kak2 fom 3 and fom 5 aku tak pernah buat mcm hg buat nie . Depa letak penuh dngan buku teks depa fail depa . Satu buku pon aku tak leh tak bawah meja . Aku bukan tak berani nak tulih note kat depa cuma aku hormat depa . Aku tau buku2 depa lebih bnyak dari buku aku . So, tak dinafiknlah motif depa tinggal buku bwah meja  .Weh !  use your brain to think la !  Jangan main tulis ja . 

 Nie aku nak lepas geram nie . Belum jumpa budak tu lagi . Tunggu la lambat laun aku akn face to face dengan hg . Wey klau berani sngat kenapa tak jumpa depan2 hbaq kt aku jngan letak buku bwh meja . Mai la cakap . Arhh .. aku meluat la orng mcm nie . Rasa cm na sepak pon ada . Tapi satgi aku sepak dya kata kes buli plakkn . Masok salah laku murid . Msuk rekot disiplin . So , smpai kat kementerian & mak bapa aku pon tau kena tendang p sekolah len . Hahhaha nnt orng panggey samseng sekolah plak . Famous mengalahkn hotstuff plak nnt . Tak pasai2 satu sekolah tau . 

 Jangan bagi aku hilang sabaq . Tak pa aku p sekolah hari ahad nie aku nak tengok dya nak letak pa bwh meja aku . Letak la selagi mmpu . Setakat hg fom 1 tu aku tak heran la . Sebelah mata ja aku tengok or lebih syok tak tengok langsung kot . Aku dah penat nie lepas geram . Blog aku jadi mangsa . Mood aku tak baek nie . Hahahha xdak la . Aku stady ja . Dengan hidup aku yg sederhana nie . Byebye :3 Alhamdulillah lepas jugak geram aku . 

0 pujian buat saya:

Animated  Sparkly Love Heart
 

ORDINARY PERSON Copyright © 2012 Design by Antonia Sundrani Vinte e poucos