Friday 25 January 2013

tragedi december :'(

luahan hati tini at 11:32 pm
assalamualaikum

30.12.2012 tarikh yg aku x dpat nk lupakan (maybe). Satu tragedi menimpa aku n ayah aku . Nak tahu apa ?
Haa meh  sini chek nk ceta . Kisahnya bermula mcm nie ...

Hari Ahad aku p sekolah sbb da program kembali ke sekolah . Ok cm biasa , masok klas baru , dpat kwan yg dari klas len . Dpat cikgu baru . Gotong-royong bersihkn kelas . Everythings la . Lpas habis bersih klas bole balik la . Ok ! Ayah aku mai ambik aku kt sekolah . Time 2 hujan tapi x lebat la . Ayah aku drive carefully smpai rumah . Haa .. time nk kona masok kwasan rumah aku tu secara x sedar ada sebiji motor belah keta ayah aku . Time 2 aku x sedaq apa2 pon . Mata aku terpejam lpas terdengaq bunyi yg ngeri sngat . Kuat sngat bunyi 2 . Macam nk luruh jantung ak . 

Pastu aku bukak mata . Sebaik ja ak bukak mata aku tengok penuh serpihan cermin atas kaki aku . Ya Allah baru aku sedaq yg aku kemalangan . Aku rasa nak nangis ja time tu . Aku x tahu nak buat pa . Aku panggey nma ayah aku lpas aku nmpk bnyak cermin pecah dlam keta  . Ayah aku soh aku keluaq . Bila aku cuba bukak pintu 2 , pintu tu x leh dibuka , tersepit . Aku x dak pilihan lain aku keluaq ikot pintu belakang . Alhamdulillah aku ngan ayah aku selamat . Cumanya penunggang moto 2 yang agak terok . Apa yg aku nmpk bla ak keluaq dari keta , darah penunggang moto 2 . Ya Allah mcm nk pengsan aku tngok darah 2 . Lembut lutut jadinya . 

Kereta aku remok terok belah aku duduk . Nasib baek la cermin 2 x masok dlam mata aku . Alhamdulillah !
Semua nie salah penunggang 2 . Dya x nmpk ayah aku bagi signal nk kona . So , apalagi dya langgar laa keta ayah aku . Aku nangis bla tngok keta 2 . Terok sngat rupa dya . Esoknya 31.12.2012 , aku daftar msok asrama . Aku buntu sngat . Mcam na nk p asrma dengan keadaan keta yg mcm nie . Nak wat cmna , kena pergi naik keta 2 juga la . Dh x dak pilihan lain .Ayah aku buat polis report . Dan sekarang keta 2 dok di ICU . Dlam wat kritikal la .  Terok sngat rosak kat bahagian pintu . So , disbbkan x dak keta buat sementara nie , pergi mna2 pon kena naik motor la . Aku balik asarama pon kena naik motor jugak . Tak sngka naik motor best . Kena angin segar . Maybe  keta ayah aku dah siap dibaiki . Insyaallah dah bole p ambik hari Ahad nie .

Disebabkan kejadian 2 . Aku takot untuk naik keta . Aku jadi fobia . Aku berdoa sngat kejadian nie tak akn berlaku dah  . Amin ! Aku tahu Allah sentiasa ada dikala hambanya memerlukanNya . Aku x akan pernah lupa tarikh nie  . Be strong ! Always pray to ALLAH !

0 pujian buat saya:

Animated  Sparkly Love Heart
 

ORDINARY PERSON Copyright © 2012 Design by Antonia Sundrani Vinte e poucos